Školní poradenské pracoviště ve spolupráci zajišťují:
Mgr. Lenka Pávková
výchovná poradkyně
(kariérové poradenství, studijní poradenství)
telefon: +420 567 584 141
(konzultace vždy po domluvě)
Mgr. Petra Vaníčková
školní psycholožka
(odborná individuální péče, psychologické poradenství)
(konzultace vždy po objednání každé pondělí a úterý od 9:30 – 13:30 hod.)
Mgr. Eva Priesol Záchová
metodička školní prevence
(preventivní program školy, předcházení rizikovému chování, koordinační činnost)
telefon: +420 567 584 127
(konzultace vždy po domluvě)
Školní poradenské pracoviště zajišťuje komplexní poradenskou službu žákům, zákonným zástupcům a pedagogům. Ve škole funguje pod vedením ředitelky školy Mgr. Silvie Čermákové. Školní poradenské pracoviště se setkává pravidelně jednou měsíčně a jeho činnost je vykonávána v souladu se zákonem 561/ 2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) a vyhláškami 72/ 2005 Sb. Vyhláška o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, 27/ 2016 Sb. Vyhláška o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných v platném znění.
Mezi základní cíle patří:
- pracovat se všemi subjekty školy a vytvořit širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti a sociálně nežádoucích jevů
- sledovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí pro jejich realizaci
- sledovat a vyhodnocovat účinnosti zvolených podpůrných opatření
- evidovat doporučení a zprávy, např. z PPP, SPC, archivovat je
- kariérové poradenství
- připravit podmínky a rozšířit možnosti inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
- vybudovat příznivé sociální klima pro inkluzi a přijímání sociálních odlišností na škole
- posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování
- poskytnout metodickou podporu učitelům při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických aspektů vzdělávání do školních vzdělávacích programů
- prohloubit a zlepšit spolupráci a komunikaci mezi školou a rodiči
- poskytnout individuální psychologické konzultace žákovi, učiteli nebo rodiči
- poskytnout krizové intervence žákovi, který se ocitne v psychicky náročné situaci
- provádět opatření k posílení pozitivní atmosféry ve škole pomocí práce s třídním kolektivem